CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Berbunga Cinta Aisyah Di Hati Rasulullah

Berbunga Cinta Aisyah Di Hati Rasulullah

Wednesday, March 16, 2011

Bisikan Hati Kecil

Berhenti Berharap

Aku pulang….Tanpa dendam….
Ku terima… kekalahanku…
Aku pulang…Tanpa dendam…
Kusalut kan .. kemenanganmu…

Kau ajarkan aku bahagia
Kau ajarkan aku derita
Kau tunjukkan aku bahagia
Kau tunjukkan aku derita
Kau berikan aku bahagia
Kau berikan aku derita..

*****
~Ya Allah sesungguhnya
Aku lemah tanpa petunjukMu
Aku buta tanpa bimbinganMu
Aku cacat tanpa hidayahMu
Aku hina tanpa rahmatMu~

Takut, takut untuk lalui hari-hari yang mendatang bila melibatkan soal hati.. Saya tak nak melukakan hati ramai orang.. pendekatan yang terbaik, biar sy tarik diri, dan menyepi buat seketika.. Banyak perkara yang perlu sy perbaiki dari pengalaman lalu.. semuanya mengajar sy erti kehidupan yang melibatkan hati.. Saya cuba, dan terus cuba untuk tolak ke tepi perkara-perkara yang melibatkan hati... Sy akui, sy mudah dan cepat mesra dengan semua orang... Namun, tak mudah untuk saya jatuh hati.... Dan x mudah juga untuk diperbaiki, andai hati selalu disakiti oleh insan yang bergelar ADAM.. Terlalu sukar untuk saya memahami hati mereka.. sepatutnya hati ini yang mereka perlu fahami.. Sama-sama fahami.. Bukan hanya meletakkan semua tanggungjawab itu untuk kami kaum HAWA...Ya Tuhan, lapangkan lah hati ini dari perkara-perkara itu Ya Allah... Tenang kan hati ini untuk seketika.. Lindungi lah dari apa jua perkara yang melibatkan hati.. Amin Ya Robb.. moga Engkau sentiasa mendengar bisikan hati kecil ini..

0 comments: