CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Berbunga Cinta Aisyah Di Hati Rasulullah

Berbunga Cinta Aisyah Di Hati Rasulullah

Thursday, March 10, 2011

Ingin Nikmati Wangian SyurgaMu

"Tidak perlu mencari teman secantik Balqis andai diri tidak sehebatSulaiman,tidak perlu seteguh Ibrahim andai diri tidak sekuat Hajar,mengapa mengharap teman setampan Yusuf jika kasih tidak setulus Zulaikha,mengapa di damba teman hidup sehebat Khadijah andai diri tidak sesempurna Rasulullah s.a.w".

Ingin juga saya kongsi sesuatu seperti yang tertulis di atas.. Kadang-kadang terlalu mencari kesempurnaan menyebabkan kita kehilangan apa yang pernah kita miliki. Saya cuba menelusuri segenap hati sy untuk mencari kembali dan menilai diri sy dengan cermin keikhlasan diri. Layakkah saya untuk mengharapkan sesuatu yang indah,sesuatu yang saya harapkan dari seorang insan yang telah ditakdirkan untuk saya di Luh Mahfuz lagi?sedangkan saya sendiri tidak pasti adakah saya layak selayak Nabi Sulaiman untuk Balqis?Selayak Ibrahim untuk Hajar,seteguh Yusuf untuk Zulaikha dan sesempurna Rasulullah s.a.w untuk Khadijah?

"Perempuan-perempuan jahat untuk laki-laki jahat,laki-laki Jahat untuk perempuan-perempuan jahat pula,perempuan-perempuan baik untuk laki-laki baik,laki-laki baik untuk perempuan-perempuan baik pula. Mereka itu (orang-orang baik) terlepas dan tuduhan yang mereka katakan,untuk mereka ampunan dan rezeki yang mulia."-Surah An-nur, ayat 26.

Tiada siapa pun di dunia ini yang tidak mahu pasangannya seorang yang soleh/solehah. Sedangkan "perompak" pun menginginkan seorang isteri yang solehah. Tapi adakah cukup layak kita untuk mengikat janji sehidup semati bersaksikan Yang Maha Esa dengan pasangan impian kita berbekalkan apa yang kita ada sekarang?Untuk membina sebuah mahligai kehidupan tidak semudah yang kita fikirkan.

Buat kaum Adam, andalah yang akan memimpin bahtera kehidupan keluarga bersama-sama dalam menempuh kehidupan dengan aman sejahtera di dunia dan di akhirat. Oleh itu,perlengkapkanlah diri dengan segala ilmu sebagai seorang pemimpin. Dan buat HAWA, peliharalah diri dan pasangan yang telah ditetapkan Allah itu.. Saya sendiri sentiasa mengingatkan diri sendiri yang kadang kala terleka dengan dunia.. Sungguh mudah untuk wanita itu masuk syurga, hanya dengan dua per kara : (1) Patuh pada ISLAM dan menjalankan amanahNya (2) Taat kepada suami.. YA ALLAh ingin sungguh saya ke SYURGA Mu.. Lindungi lah sy dengan akhlak yang sempurna disisi MU.. Sekian.

0 comments: