CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Berbunga Cinta Aisyah Di Hati Rasulullah

Berbunga Cinta Aisyah Di Hati Rasulullah

Tuesday, October 18, 2011

Permata- By Kopratasa

Salam... Salam kebahagiaan buat semua.. heheheh... mesti ingat saya nak postkan lirik lagu kat entry kali ni... hehehe.. Best kan lagu ni.. Permata untuk Isteri... Aduhai menusuk hati.. Pesanan seorang suami buat seroang isteri agar menjadi isteri solehah..

Sejak usia saya 11 tahun.. Lagu ni sering bermain di corong-corong radio..Sering menjadi siulan rakan-rakan di kelas walaupun masa tu masih tak mengerti lagi makna yang tersirat disebalik lagu itu..

Heheheh.. bila dengar sampai sekarang masih lagi menusuk jiwa.. Tak banyak yang saya ingin kan dalam hidup ni. Just nak jd anak, muslimah, dan isteri yang solehah.. InsyaAllah..

" Ku ingin kau jadi WANITA mulia..
yg tahu harga budi dan hati..
Seorang LELAKI bernama SUAMI"

"krn engkau ISTERI..
kuingin kau mengerti bahawa hidup ini ..
tak semudah yang kita janjikan
kerana kau ISTERI ku..."

Buat semua yang sudah bergelar isteri.. jadilah isteri yang terbaik.. kerana wanita yang solehah itu lebih baik dari 70 bidadari syurga.. percayalah.. ganjaran Allah itu besar nikmatnya.. pesanan juga buat diri ini.. pengalaman lalu, menjaga hati lelaki yang masih belum ada apa-apa ikatan itu tak sama dengan "LELAKI itu iaitu teman sepanjang hidup = seorang suami".. jaga hati, jaga kehormatan dan menjadi wanita yang taat pada agama dan suaminya.. InsyaAllah...

0 comments: