CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Berbunga Cinta Aisyah Di Hati Rasulullah

Berbunga Cinta Aisyah Di Hati Rasulullah

Tuesday, October 11, 2011

HiJaB CinTa

Salam buat semua.. semakin sunyi page sy ni ek.. heheheh maap sgt sbb dah lame x update dengan info -info serta pandangan hati tersendiri.. Mungkin tidak ada kelapangan waktu menyebab sy tidak mengisi kekosongan pembaca sekelian...

"Membuka CINTA utk orang lain..." mak... sy perlukan kekuatan itu.. dan sy tahu redha mak mengiringi.. sbb tu mak kata cam tu...

Aiggoo... Saya bukan tak nak buka langsung ruang untuk itu.. Namun saya perlukan masa.. Fokur utama.. study sampai dapat plak Diploma Perguruan ni... Minat & Cita2 harus diutamakan dahulu demi melihat orang tua saya berasa puas dengan pencapaian anaknya.. Target dan matlamat harus diutamakan... Saya pernah melihat kepuasan dalam diri kedua orang tua saya bila sama-sama bersama sy dihari Graduasi KUIS 2010.. Sungguh sy rasa satu nikmat kepuasan dalam belajar.. Tercapai hingga segulung Ijazah.. Walaupun tugasan dan landasan yang sy ikuti kini berbeza bidang dengan apa yang sy lalui dialam siswi dahulu (UNDANG-UNDANG vs PENDIDIKAN), tapi masih dibawah matlamat yang sama.. Tetap untuk ISLAM & BANGSA MELAYU itu!!!! dan helaan nafas lega masih terus bersama satu kepuasan hati.. Alhamdulillah..

Berbalik kepada kata-kata mak itu.. teringat saya pada suatu nekad yg telah tertunai.. sy mampu lakukan.. Saat di Semester 1 (sy x kan bercinta selagi saya x abis belajar) Alhamdulillah.. sehingga semester akhir.. dan ketika semester 8, mak penah bersuara " belajar belajar jugak.. tgk2 jgk orang-orang sekeliling".. saat itu sy cuba membuka ruang.. namun tiada rezeki dari Allah.. Saya tahu ini satu ujian buat saya.. Kerana Allah sayangkan saya.. Allah x bagi ujian dalam kehidupan yang melibatkan kerjaya dan pelajaran.. namun Allah bagi ujian hati.. Ujian yang mematangkan saya agar saya lebih berhati-hati..

"Adah cubah buka ruang.. bagi peluang untuk orang lain" (Marjina Aloya) huhuhu.. Tak semudah itu.. sebab saya seorang perempuan.. Saya ada batas mencintai orang.. Sy bukan mudah mencintai orang, Sekali saya bercinta saya cinta pada orang itu sehingga ke dasar hati sy..

Tapi sy x tau kenape.. untuk kali ini.. sungguh x ada semangat untuk itu.. kekuatan nya hilang..Mungkin juga kerana Allah telah menutup pandangan saya dengan hijab yang sangat tebal. Namun, saya yakin Allah menghijab saya agar saya sentiasa melengkapkan diri dengan segala bekal yang di perlukan . Saya memohon agar hijab di antara saya denganya (saya pun tak tahu sape) segera terbuka bila saya benar-benar bersedia. Saya cuma mengharap moga2 suatu ikatan itu nanti m'jdi marhalah dakwah dan kasih sayang antara saya dengan nya Ameen..." :) Doakan sy..


_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://e.exps.me

0 comments: