CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Berbunga Cinta Aisyah Di Hati Rasulullah

Berbunga Cinta Aisyah Di Hati Rasulullah

Sunday, March 6, 2011

TUHAN BERIKAN AKU CINTA ayusitha toAVI



Salam.. Salam kecintaan yang tidak dapat di jual beli kepada Allah yg Maha Esa... Alhamdulillah.. semakin hari semakin baik, semakin pulih.. Sy dapat melupakan ujian hati yg melanda dengan kesibukan tugasan yg diberikan.. Saya seronok dan enjoy dengan kerenah anak-anak murid.. Mereka bijak, namun sedkit nakal.. tp biasalah nama pun kanak-kanak.. masih belum kenal dan tahu baik dan buruk.. Hari ahad merupakan hari yang paling sibuk buat saya.. Jika di negeri lain, mungkin Ahad la merupakan hari bersama keluarga.. Tapi tidak disini.. Kelantan lebih mengutamakan hari Jumaat untuk dijadikan hari cuti umum.. Bermula jam 8.15pg td lagi jadual sy padat sehingga lah jam 11.15 pagi.. Aiyyak tahun 1... kelas yang paling ditakuti oleh ramai guru-guru yang berumur.. Bukan apa, kerenah anak-anak yg berumur sedemikian kadang-kadang x terlayan juga oleh golongan ini, walaupun semuanya telah sebati sifat keibuan mereka..

Namun, bagi sy ianya merupakan keseronokan.. Malah boleh mengubat rindu buat anak-anak buah sy di kampung.. hehehehe.. hari ni jer 2 org murid2 sy menangis.. Bukan sebab kena rotan, atau kena marah, tp krn sifat manja yang inginkan dipujuk dan diberi perhatian.. Alahai anak-anak... susah hati juga sy bila ada yg mengangis begini.. tp Alhamdulillah sy tangani mereka dengan permainan.. mereka seronok... :)

Minggu kedua sy disekolah ini, sy telah ditugaskan juga untuk menyelaras 2 org murid tahun 6, Program Anak Angkat... Kira mcm mento mentee la.. hehehe.. sorang lelaki, seorang perempuan.. Anak angkat lelaki sy sopan sedikit orangnya.. setiap kali jumpa pasti salam dan cium tangan.. begitu juga anak angkat perempuan sy.. tetapi dia kelakar sikit.. dia dikenali dengan nama Ayu.. kelainan nyer dia, bila jumpe x kira la dimana saja, luar or dlm sekolah, pasti dijeritnya kuat2.. IBU!!!!.. Alahai budak Ayu ni.. hik3.. dgn panggilan tu, menjadi usikan guru2 di sekolah tu... heheheh.. "dah besar anak ustazah ye.." hikhik.. Ayu2... InsyaAllah.. sy akan bimbing mereka untuk cemerlang dalam UPSR 2011 ni.. InsyaAllah... semoga dipermudahkan...

Sy saja postkan clip video dr youtube di atas ni.. Lagu Ayushita.. "Tuhan Berikan Aku Cinta" mengingatkan sy pada drama La Ikro Ha Fiddin (Astro Prima) Sy tersentuh dengan cerita tu.. Kesungguhan Edward (Zach X Faktor) mencari cinta yg suci.. dan teguhnya cinta Nurlia (Syarifah Amani) kepada Islam..

salah satu babak dari drama tersebut.. sewaktu Nurlia bertanya kepada Edward ~~~ " apa yang awak nak dalam dunia ni tp awak tak dapat sampai awak sanggup mencuri.." jawapan Edward~~ " Hati awak"~~ ^_^

0 comments: