CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Berbunga Cinta Aisyah Di Hati Rasulullah

Berbunga Cinta Aisyah Di Hati Rasulullah

Wednesday, February 23, 2011

Demam oh demam

Salam.. Dah beberapa entry ni asyik post lagu2 dari youtube jer… Saya lebih mendapat motivasi dari lagu-lagu… banyak yg boleh di ambil kekuatan melalui lagu-lagu.. Namun bukanlah lagu-lagu yang boleh menghayalkan jiwa, atau merosakkan jiwa...Tetapi yg biarlah sesuatu yg membina semangat dan memberikan kekuatan untuk seseorang itu sebenarnya..

Alhamdulillah.. Syukur dipanjatkan lagi.. Menetapnya saya di Bandar Kota Bharu ni merupakan sesuatu yang tak pernah terlintas langsung dihati atau difikiran saya.. Kadang-kadang rasa nak bagi sinihan setepek pada diri sendiri (’heheheh.. padan muke!!.. tu la.. lain kali jangan cakap tak suka orang Kelantan~ Alih-alih dah kena duduk sini) heheheh... bila pikir2 balik.. tergelak kecil dibuatnya.. Tp orang sini mmg best + baik hati..

Namun begitu, dalam menjalani hari-hari saya disini, sy terpaksa melaluinya seorang diri.. Sakit demam saya, saya kena berdikari..Tetapi itulah yg merisaukan kedua orang tua saya.. Lebih2 lagi bila mereka mengetahui kedudukan tempat tinggal sy betul-betul di tengah bandar Kota Bharu.. Keadaan yang agak selamat namun dari segi kesihatan gak membimbangkan saya.. Dua hari saya terpaksa gagahkan diri ke sekolah.. Berjalan kaki... Dan dua hari juga lah saya ke klinik, mengambil ubat..Demam yang masih belum reda panasnya... Mak Ayah risaukan jakitan dari virus nyamuk.. Sy akui, nyamuk terlalu banyak disini.. Jika sy menggunakan penyembur nyamuk sekalipun, malam-malam hari mesti ada jugak.. mengganggu malam-malam sy.. Dah rase seperti tinggal di hutan pula.. heheheh....

Mohon doa dari semua agar sy selamat disini.. InsyaAllah.. Hurm.. bila keadaan begini, rindu mak ayah menjadi-jadi.. rindu sangat.. hanya doa yang menjadi penghubung kasih di hati buat kita, mak & ayah... ntah bila dapat balik kampung.. Cuti pertengahan Mac ni terpaksa pula ke Terengganu untuk menjalani Kuliah Perguruan di KDRI... Ini baru permulaan.. dah dapat rase sedikit kesibukannya untuk akan datang.. Td seorang guru di Sekolah telah meletakkan nama saya di dalam unit berunifom Puteri Islam.. Aiyyok!!! Pinkies!! Hehehe.. Tak mengapa... Saya suka.. Sweet jer pink.. cam blog sy ni... hehehheh..

Ape pun tugasan yang diberikan insyaAllah sy akan cuba menjadi seorang pendidik yang terbaik dan dapat melahirkan anak bangsa yang cemerlang gemilang terbilang.. Biarlah ape pun dugaan yang melanda, yang penting utamakan kerjaya, diri sendiri dan keluarga.. Itu sebenarnya yang terbaik... Yang selebihnya sy serahkan saja pada Allah Yang Esa.. Amin Ya Robb..

1 comments:

asmaa said...

saya tidor dalam kelambu hehehe
klu x de kelambu, x boleh tido..