CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Berbunga Cinta Aisyah Di Hati Rasulullah

Berbunga Cinta Aisyah Di Hati Rasulullah

Wednesday, July 8, 2009

Pilihan Raya Kecil DUN Manek Urai

Salam Pilihan Raya buat semua pembaca.. Hari ni saya terpanggil untuk mencoretkan sesuatu mengenai Pilihan Raya Kecil DUN Manek Urai. Keseronokan dan kemeriahan berkempen memang akan dapat di rasai oleh masyarakat dan rakyat Kuala Krai Kelantan. Sana sini tergantungnya poster dan kain rentang. Suasana yang dapat kita lihat di dada2 akhbar dan televisyen pun dapat menunjukkan cebisan kemeriahan sebenar..

Namun begitu apa yang ingin sy coretkan disini adalah tentang harapan parti kerajaan untuk kemenangan di DUN ini.. Bukan apa, bg sy usah lah kita mengharapkan sesuatu yang kita akan ketahui kekalahannya.. Kubunya sangat kuat.. KELANTAN.. Usahlah ditabur janji2 Politik.. Membazir jer.. Seelok-eloknya salurkan kearah yang lebih bermanfaat.. Ingatlah sejarah yang berlaku ketika Pilhan Raya Umum yang lalu.. Byk wang di habiskan di Kelantan untuk meraih undi.. Tapi apa yang kita lihat, tenyata kekutan pengaruh Tuan Guru masih sejati.. Sangat setia orang-orangnya pada parti itu kan??

Tetapi jika niatnya adalah hanya ingin mewarna - warnikan lg kemeriahan Pilihan Raya, teruskanlah…Tak salah, Cuma x perlulah mengharapkan kemenangan yang tinggi.. jika menang pun kemungkinan majoriti undi pun sangat tipis.. Selagi ada Tuan Guru, penyokong-penyokongnya tak kan berpaling tadah, timbunlah segunung emas sekalipun, mereka ambil.. tapi, takkan mengaburi mata pengundi-pengundi di Manek Urai.. Orang dah bagi tak kan tak nak ambil.. Tak gitu rakyat Kelantan???

Ape2 pun kepada penyokong BN, jika kemenangan yang diperolehi , syukur Alhamdulillah.. Dan jika kekalahan yang kita dapat, jgn lah berputus asa.. bangunkanlah apa yang kita sudah miliki dan sedia ada ini.. Dan yang paling penting.. saya sentiasa menyokong parti yang dianggap sudah sebati dalam diri ini..mempertahankan keharmornian dan pembangunan masyarakat sejagat.. Teruskanlah (Barisan Nasional)

0 comments: