CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Berbunga Cinta Aisyah Di Hati Rasulullah

Berbunga Cinta Aisyah Di Hati Rasulullah

Thursday, March 8, 2012

Teacher's Pet - Warisan Wanita Terakhir

Special utk wanita-wanita..
Assalamualaikum... Saat kesibukan ini saya dapat lapangkan sedikit masa dan waktu menjenguk blog kesayangan saya. Entry kali ini khusus untuk semua, tidak hanya kepada mereka yang bernama wanita.. Salam Hari Wanita.. Sesungguhnya hari-hari adalah hari wanita.. tp saya terpanggil untuk untuk menulis sesuatu disini kerana tertarik dengan bermacam ucapan di pelbagai laman maya.. di corong radio.. di kaca tv.. Ya Tuhan.. bersyukurnya saya menjadi wanita.. Menjadi anak, menjadi ustazah, menjadi "muallimah" kata anak-anak murid sy.. Indah nya nikmat Mu Ya Allah... InsyaAllah saya takkan persiakan segalanya yang telah ditentukan ini..

Ya Allah tetapkanlah Iman ini agar menjadi sebaik-baik Muslimah di sisi Mu.. Menjadi anak yang solah... Jauh disudut hati, doa yang yang tak pernah saya putuskan dari bibir.. teringin sekali menjadi ISTERI dan IBU mithali disisi suami dan anak-anak.. Ya Tuhan.. perkenankan doa ini agar kembali dibukakan hati yang telah lama tertutup..Saat-saat penghujungnya tuntutan ilmu dan target itu..

Sekian lama saya tersenyum... Senyuman penuh bermakna.. Bersyukunya saya kerana identiti sebagai wanita ini..
~ Dalam garang seorang wanita pasti ada lembutnya ~ Semarah - marah seorang wanita pasti akan hilang jua ~Dalam benci seorang wanita , pasti ada kasih sayangnya ~Kerana kelembutan seorang wanita merupakan fitrah tercipta ~ Jadi, bersyukurlah diri pada ILAHI kerana indahnya menjadi WANITA ~

0 comments: