CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Berbunga Cinta Aisyah Di Hati Rasulullah

Berbunga Cinta Aisyah Di Hati Rasulullah

Sunday, June 19, 2011

Doakan Saya Ya!!

Salam.. Selamat Malam Sayang-sayang... Moga kita semua dapat menghirup udara nyaman yang segar dan penuh rahmat Allah ini.. Alhamdulillah... Perjalanan saya sebagai pendidik baru saja melewati usia 5 bulan.. Syukur Ya Tuhan.. memberikan jalan yang penuh dengan pelbagai cabaran memanusiakan manusia ini... Mereka adalah kekuatan saya, berdiri disini tanpa keluarga disisi...

Tatkala melewati usia 26 tahun, saya merasai betapa besarnya harapan orang tua... Namun tangisan mak ketika melepaskan saya di tangga rumah untuk perjalanan yang saya belum pasti ditempat orang cukup menggambrkan betapa sebenarnya dia bangga dengan keputusan saya untuk menjadi pendidik ini.. Juga kasih dan kerisauan sang ayah ketika menghantar saya dibumi Cik Siti Wan Kembang ini benar-benar menguji kesabarannya melepaskan saya seorang anak perempuan jauh dari mereka... Sebak dan rasa tak sanggup memandang wajah itu... Ya Allah sesungguhnya Engkau telah berikan yang terbaik buat saya dan orang tua saya.. Terima Kasih buat mereka kekasih hati saya yang bernama EMAK dan Ayah... Kalian segalanya.... Rindu pada kalian tiada tandingnya..

Saat begini terlalu rindu pada mereka.. Saat-saat saya kebingungan dengan ujian dan cabaran yang menimpa.. SAYA RINDU!!! Saya rindu belaian seorang ibu saat-saat anaknya ditimpa sesuatu yang tak di ingini... Cuaca hujan panas hujan panas disini, menyebabkan kesihatan yang baik juga tak dapat dikawal.. Oleh itu, pendekatan yang terbaik, mengelakkan diri untuk tidak keluar selalu.. Tamat waktu persekolahan saya masuk rumah dan tak akan keluar selagi tidak temui hari esok.. Puteri Lilin betul!!! hikhik.. untuk kebaikan hari yang mendatang... doakan saya ya!!! Amin Ya Robb.. >_<

0 comments: