CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Berbunga Cinta Aisyah Di Hati Rasulullah

Berbunga Cinta Aisyah Di Hati Rasulullah

Saturday, July 31, 2010

Indahnya Ayat-ayat Allah itu..

“Dan orang-orang yang beriman dan beramal soleh, Kami hapuskan (ampuni) kejahatannya dan Kami balasi mereka dengan yang lebih baik dari apa yang telah diamalkannya.”

Surah Al-Ankabut, ayat 7.

“Dan kami Wasiatkan kepada kamu supaya berbuat baik kepada kedua ibu bapanya. Jika keduanya (ibu bapa) memaksa kamu supaya mensekutukan TuhanMU, denga sesuatu yang tidak kamu ketahui, maka janganlah kamu ikut keduanya. kepada TUHAN tempatkembalimu, lalu dikhabarkan Tuhan apa yang telah kamu kerjakan.”

Surah Al-Ankabut, ayat 8.


“Dan, orang-orang yang beriman, dan beramal soleh, Kami masukkan mereka ke dalam golongan orang-orang yang saleh.”

Surah Al-Ankabut, ayat 9.

“Dan Kami wasiatkan kepada manusia, terhadap ibu bapanya. Ibunya mengandungkan dengan (menderita) kelemahan di atas kelemahan dan menceraikannya dari susuan dalam dua tahun iaitu : Bersyukurlah kepadaKU, dan kepada ibu bapamu. KepadaKU tempat kembali“


Surah Luqman, ayat 14.

“Dan jika keduanya (ibubapa) memaksa supaya kamu menyekutukan DAKU dengan sesuatu (tuhan) yang tidak kamu ketahui, maka janganlah kamu ikut keduanya dan bergaullah dengan keduanya di dunia secara makruf (baik), dan ikutlah jalan orang yang bertaubat kepadaKU. Kemudian tempat kembaliMU kepadaKU, lalu KUkhabarkan kepadaMU apa yang telah kamu kerjakan“

Surah Luqman, ayat 15.

“Dan bersederhanalah dalam perjalananmu dan lunakkanlah suaramu. Sesungguhnya seburuk-buruk suara ialah suara himar(keldai).”.

Surah Luqman, ayat 19.

“Dan barangsiapa menundukkan mukanya (hati) kepada Allah, sedang dia berbuat baik, maka sesungguhnya dia telah berpegang dengan tali yang teguh Dan kepada Allah (terserah) akibat semua urursan.”

Surah Luqman, ayat 22.

0 comments: