CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Berbunga Cinta Aisyah Di Hati Rasulullah

Berbunga Cinta Aisyah Di Hati Rasulullah

Sunday, December 27, 2009

Semester Akhir Yang Mendebarkan

Salam.. sebelum saya meneruskan coretan ni, hayati bait2 lirik ni.. lagu Tekad by Hazami.. sgt2 memberikan semangat untuk saya meneruskan perjalanan walaupun penuh ujian dengan dugaan.. Tapi kita sebagai hambaNya perlu tabah dan redha dengan ketentuanNya. Lagu ni jg sy tujukan buat seseorang , nun jauh disana.. ^_^

Perjalanan kehidupan
Di kiri kanan dugaan Cabaran
Keseorangan menempuh ujian
Meneruskan perjuangan

Takdir Maha Esa
Restu ayah bonda
Mencapai cita-cita

Usah putus asa
Kelak kau berjaya
Membela nasibmu
Masamu kan tiba
Keimanan keyakinan
Sinar cahaya penunjuk haluan
Walaupun payah kau harus tabah
Demi mencapai segala impian

Jika satu ketika
Langkah tidak terdaya
Berkat doa usaha
Tuhan Maha Esa
Menggapai cita-cita

Semester ni amat mendebarkan saya, almaklumlah semester akhir.. Mane nak siapkan assgmnt, presentation, tesis.. byk sgt kena fikir..sume penting buat saya.. Tapi ape-ape pun sy ucapkan terime kasih sangat buat Puan Zaini Yusnita (penyelia saya) sbb memudahkan saya untuk menyiapkan tesis. Puan Zaini byk bagi tunjuk ajar pada saya. Terima Kasih Puan. Mggu ni sy dah mula manjalankan kajian lapangan bab 3 untuk buat tentang Pengurusan Penceraian di Kuala Lipis. Saya kena pergi temuramah Pendaftar Mahkamah Rendah Syariah Daerah Lipis.. Nasib baik ayah janji nak tolong saya. Terima Kasih Ayah, Ayah selalu bersama dengan saya. Ayah banyak bagi dorongan kpd saya untuk meneruskan perjuangan ni.. Dengan Ayah gak la sy byk terima pendapat dan komen dalam menyiapkan tesis-tesis sy. Alhamdulillah bersyukur sy, sbb dikurniakan Ayah yang sangat memahami anaknya ini..

Mggu ni pun, sy kena susun strategi. Start sok, sy ada presentation.. Subjek Amalan Guaman dan Kehakiman Syarie, Pastu ari Khamis ade test plak subjek yang sama. Next week test subjek Qawaid Fiqhiah... hmm.. xpe2.. kena kuatkan semangat.. ape2 pun buat yang terbaik kan

2 comments:

Anonymous said...

adah,,,buat yg terbaik demi awk n fmly awk k,,sy akn doakn awk sllu

Semuanya dari Saya.. said...

Insyaallah.. Tq D