CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Berbunga Cinta Aisyah Di Hati Rasulullah

Berbunga Cinta Aisyah Di Hati Rasulullah

Saturday, August 22, 2009

Syukur padaNya...

Salam 1 Malaysia, Salam Ramadhan..Selamat Berbuasa kepada seluruh umat Islam sy ucapkan.. Semoga Ramdhan kali ini membawa seribu erti buat diri ini.. Hari ni hari pertama kiter berpuasa, saya berkesempatan untuk pulang ke kampung, Tujuan asalnya adalah untuk melakukan pemeriksaan darah, tapi sambil2 tu sy curi peluang utk bersama keluarga.. Terubat rindu dan demam ni.. Alhamdulillah sy dah sihat… Syukur padaNya..

Semalam merupakan jemaah pertama bagi seluruh qariah Bukit Berangan menunaikan tarawikh… terasa kerdil diri ini bila sujud dan menadah tangan pada yang Esa.. mensyukuri atas nikmat yang telah dikurniakan.. Lapang dada mendengar laungan selawat bergema di seluruh Bukit Berangan.. Syukur padaNya..

Pagi tadi juga merupakan sahur pertama seluruh ahli keluarga sy.. sume ade, x de yang terkecuali.. anak-anak buah sy turut sama berkumpul.. mengambil berkat utk bersahur beramai2.. sy akan rindukan saat2 seperti ini.. lepas bersahur2 semua ahli keluarga solat jemaat subuh di Surau Bukit Berangan.. sekali lagi saf-saf surau di penuhi anak-anak qariah, dan akan diteruskan sampai bila-bila Insyaallah.. Syukur padaNya..

Petang ni, kami semua akan berbuka puasa menikmati lauk pauk hasil peliharaan ayah.. Ikan talapia goreng salut tepung, goreng masam manis, gulai ayam kampung, air cendol, nasi ulam, kuih pelita talam.. semua tu kami buat sendiri.. gotong royong anak beranak.. seronok buat kerja sama2.. penat sma2.. semoga permulaan puasa memberikan sejuta rahmat cahaya Iman dan Ihsan kepada seluruh umat Islam .. Amin.. Alhamdulillah.. Syukur padaNya..

0 comments: